måndag 6 december 2010

Slutspurt

Nu går jag in i slutspurten! Igår skrev jag färdigt ett fördjupningsarbete om MS och skickade in en historia inlämning med 15 viktiga händelser under 1500-1600-talet med motiveringar varför. Idag har jag läst inför biologiprovet som är nästa onsdag och i morgon ska jag räkna massa matte inför internationella prov i matematik C nästa tisdag. Så fort de två sakerna är avklarade ska jag snabbt som tusan skriva en hemskrivning om rasbiologi i historia. Den ska egentligen vara inne på onsdagen då biologiprovet är men snäll som läraren är fick jag skjuta lite på det till fredagen istället.

På fredag åker vi till Gnesta för julbord och på lördag bär det av till Stockholm och hem till Linköping på söndag, så det innebär alltså att jag har 8 skoldagar kvar bara.

Idag försvann en massa tid eftersom jag hade en tid för en fot analys på Foten, mina fötter scannades mättes m.m. för att slutligen beställa ett par nya inlägg. Tyvärr kommer de till butiken den 23 december och vi åker iväg den 21 och är inte hemma fören den 10 januari. Ortopeden var så snäll så att hon lagade hälen på mitt ena inlägg samt klistrade fast en "kudde" typ mitt under foten och det kändes faktiskt väldigt bra att gå hem. Jag blev kvar på stan lite längre eftersom jag var också köpte en liten present till en bebis som jag förhoppningsvis snart ska få träffa :)

I torsdags gick jag en snabbis på stan och fick med mig dessa snygga boots hem, gillar dem verkligen jätte mycket och jag ska inviga dem på fredag och så ska jag såklart ha dem på lördagen på teatern :)

Visst är de snygga? Jag tok älskar dem och bekväma verkar de vara också!
Nu väntar sängen, tänkte pallra mig upp vid 6 i morgon och ta en morgonpromenad, behöver det eftersom min rygg krånglar väldigt mycket just nu.

Sovgott
Kram Emeli

1 kommentar:

Ulrika sa...

Kämpa vännen!
Gud vad snygga boots! Var hittade du dem och vad fick du ge för dem? :)
Nu är det inte långt kvar tills jag flyttar <3